ceturtdiena, jūnijs 11

kā mani globālā banka lokāli uzmeta

Special drink @ Bay Moorings today: mojito*










Tā kā man bija aizdomas, ka šodien es dabūšu savu pirmo paycheck (algas maksājums, no slikti menedžētā kroga Doc Morgans, gods kam gods, algu par divām nostrādātajām pus - dienām tomēr izmaksāja. Mazāk gan kā bija solījuši, ietaupīja aptuveni 17 dolārus. Lai jau tiek, būs menedžmentam prēmijām :)), tāpēc beidzot nolēmu, ka jāatver konts bankā. Pa ceļam uz autobusu patrāpījās globālās bankas HSBC filiāle. Vismaz pazīstams vārds, nodomāju un pie reception sāku stāstīt savu vēlmi. Meitene laikam uzķēra manu akcentu un, nenoklausoties līdz galam, vaicāja vai es esmu students jeb man ir work visa. Ja strādāju - vajagot papīru no darba devēja, ka es patiešām strādāju vai arī ka man ir piedāvāts darbs, savādāk kontu atvērt nevarot. Ja man ir kāda lieta, kas mani momentāli spēj izsist no līdzsvara un saniknot, tas ir stulbi un muļķīgi noteikumi, kas liek cilvēkiem darīt bezjēdzīgas lietas. Kad es interesējos vai ir kāds pamatots iemesls šādiem noteikumiem, meitene paraustīja plecus un teica, ka tādi ir noteikmi, visi tā darot un punkts. Vai es gribot runāt ar menedžeri? Nē, nē, paldies, es labāk iešu. Nu neko darīt, kontu ātri un bez aizķeršanās atvēru nākamajā bankā pa ceļam uz autobusu. Tagad esmu Royal Bank of Canada klients. Pēc tam, autobusā braucot, aizdomājos par to, cik ļoti tomēr mākslīgi laipni un pieklājīgi lielākoties ir cilvēki šeit, jo, kad laipni lūdzu paskaidrot, kāpēc ir šādi noteikumi, bankas meitene sasala kā ūdens spainis marta vakarā. Un, ja nu nošņurcis džeks ar miljonu kabatā, piemēram, vēlētos noguldīt visus savus iekrājumus, bet nestrādā? Tad banka savu muļķīgo noteikumu un ierašas skatīt klientu no cepures dēļ pazaudētu labu klientu. Bet varbūt es kaut ko nesaprotu...

PS Gribat zināt arī konta numuru? ;)

*Bay Moorings - Grieķu restorāns Horseshoe Bay, Vankūveras rietumu daļā, kur es strādāju par bārmeni.


4 komentāri:

  1. Vispaar jau meitene nav vainiiga, ja vinjai ir iedotas instrukcijas prasiit pieraadijumu, ka esi legaals darba njeemeejs. Un neviens vinjai nav skaidrojis iemeslus - kapeec taa. Naakamais logjiskais solis ir piedaavaat aprunaaties ar manageri.
    Man taada pati pieredze bija sheit ASV: vienaa bankas filiaalee bola acis, bet turpat naakamajaa atver kontu bez probleemaam. Jo tehniski vinji var atveert nerezidenta kontu, tev nav jaabuut nodarbinaatam, bet no otras puses bankas tieshaam grib zinaat, ka tu esi legaals klients un iemesli vinjiem nav jaaskaidro. Un filiaalees vinjiem riiciibas briiviiba ir ljoti pat ierobezhota. (pats straadaaju prieksh vienas bankas shobriid, tapeec maaku shitaa spriest)
    A ja tu esi miljonaars netiiraas dzhinsaas, nevis vieteejais narkodiileris, tad tev noteikti konts jau sen ir kautkur Shveicee atveerts. :)

    AtbildētDzēst
  2. Ja padomātu, ka bankām ir jāpilda noteikti likumi, kas liek pārliecināties par naudas legālu izcelsmi, tad šāda prasība nemaz nešķiet tik absurda. Iespējams, ka reālā kārtība, kā bankas to risina, atšķiras, bet es domāju, ka pēc sarunas ar menedžeri tev konts tiktu atvērts bez īpašām problēmām. Nomet latviešu standarta aizspriedumus un izbaudi dzīvi bez stresa.

    AtbildētDzēst
  3. man pašam ir konts HSBC un man ar sākumā tika prasīta vēstule no darba devēja. Cik esmu dzirdējis, tad visās bankās viņu prasa. Kā tev sanāca bez es toč nez. Varbūt banka izmisusi pēc klientiem un vienkārši vēlas jaunus piesaistīt neprasot pilnīgi neko. Mans minējums ir tāds, ka bankas šādu vēstuli prasa, lai cilvēki nevērtu vaļā pārāk daudz visādus feikus kontus. Protams, viltot vēstuli no uzņēmuma utt. nav nekāds grūtais darbs, bet tik un tā visādi mazi huļigāni nemaz i nedarīs to. Tie, kuri gribēs krāpties ar miljoniem, tie jau būs citus veidus izkoduši kā atvērt kontus bez problēmām.

    AtbildētDzēst
  4. BMO - bez problēmām, pat pin kodu parādīja kā kartei nomainīt un 3 čekus iedeva :)

    AtbildētDzēst

© aldis hofmanis 2009

✆ canada 778 230 4004

✆ lv 29237794

@ aldishofmanis(at)gmail.com

tiesību atruna

Šis blogs ir domāts tikai un vienīgi personīgai lietošanai. Jebkāda tā pārpublicēšana, vienalga vai pilnībā vai daļēji, komerciāliem vai nekomerciāliem mērķiem, it īpaši, bet ne tikai masu medijos, jebkurā formā ir aizliegta un saskaņojama ar bloga īpašnieku.